tisdag 22 juni 2010

Mördarhorn!

Jag råkade på en råbock härom kvällen. Bocken i sig själv var inte speciellt märkvärdig men den hade de längsta horn jag någonsin sett. Inte speciellt grova och bara antydan till klyka. Däremot långa och svagt bakåtböjda som på en gems eller gasell. Denna bock kan nog tillfoga sina kommande kombatanter en hel del skada under sensommaren när brunsten börjar. En riktig mördarbock!



Råkade även på en fin bock med en mera "traditionell" hornuppsättning. Jag kan rapportera att det är mycket gott om rådjur i trakterna för tillfället. De verkar ha klarat den långa och kalla vintern bra.

3 kommentarer:

  1. Hej Tommy!

    Trodde väl aldrig att du skulle bli en bloggare men jag kommer följa den här, jag lovar!
    Trevlig midsommar (ja jag ska bara dricka "vatten") och ha en skön semester!
    Madde

    SvaraRadera
  2. Ja du Madde.... Underens tid är inte förbi. Jag skriver en blogg och du dricker vatten på midsommar.

    SvaraRadera
  3. Vad har du för inställning på klockan egentligen? 02.17 har jag inte varit vaken sedan innan Malte föddes!

    SvaraRadera