tisdag 5 juli 2011

De börjar att röra på sig


Nu börjar älgarna att röra på sig och det är dax att börja leta upp de vita. För andra kvällen i rad har jag sett den vita tjuren som i fjol hade sex taggar. I år ser det ut att bli sju eller åtta. Tyvärr rör han sig ganska nära 61:an och det är ju inte helt ofarligt. I fjol sommar gick det åt tre vita i trafiken från juli t o m september, bl a min gamla vän den vita kon med bruna örat som jag följt ända sedan hon föddes 2004. Tyckte faktiskt att det var lite sorgligt efter att ha följt henne i sex år.

Det kommer troligen att bli många timmar och mil på skogsbilvägarna runt omkring de närmaste månaderna.

1 kommentar:

  1. Det är roligt att den vita tjuren finns kvar. Själv har jag ingen bild på vit tjur så jag kanske gör ett försök på den här. Hoppas att den flyttar bort från stora vägen så att den inte blir påkörd.

    Hälsningar

    Lennart

    SvaraRadera