måndag 10 december 2012

Mera fågelbilder från friggeboden

Under helgen har jag tillbringat några timmar till i min friggebod/fågelgömsle. Inga rariteter nu heller men gott om tid att experimentera med olika bländare och slutartider för att se vilka effekter det får på den färdiga bilden. Börjar få kläm på hur autofokusen funkar på Mk III:an också. Här kommer några bilder.


Ett potentiellt julkort. Tyvärr sket domherrarna högaktningsfullt i havren, annars var den egentligen avsedd för dem.


Nötväcka. En kvick liten rackare!


Större hackspett (hona)


Talgoxe på rostig taggtråd.


Talgoxe.

Det sista jag gjorde innan jag gav mig för dagen var att möblera om lite bland sittplatserna och satte upp någon ny sittpinne för att få lite variation i fotovinkel och bakgrunder. Det ska jag testa nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar